En vacker julberättelse om Mårtens födelse..

Det är Sektledaren vid tangenterna. Herren är här bredvid, Hennes närvaro är fullt upptagen av Mårten. Därför kan jag göra ett inlägg. Jag har nu tänkt, mina söner och döttrar, att skriva en vacker berättelse om den vinterdag då allas våran Mårten föddes.

Mårten levde i en annan form. Den kallades Erika. Erika dog (!) och själen tilltog en ny form. Mårten.
Jo, nu är det så att Mårten existerar inte i någon speciell form. Han finns i allt och alla. Han finns i oss Utvalda, som en del av våra själar. Och han skall aldrig lämna oss. Förutom när han antar en annan själslig form - och då skall en ny religion pånytt bildas.

Mårten uppstod av en ritual där De Utvalda cirkulerade honom och genom den magnetiska kraften som bildades skapades då en ny ande vid namn Mårten. Och plötsligt tog han över en bit av våra själar. Detta hände på De Utvaldas första sektmöte, den 16 December - ett datum vi aldrig skall glömma ty det är datumet då Mårten skapades och vår nya sekt bildades.


Erika hade alltså förgörts (minnet av henne lever vidare med oss förevigt) och istället blivit Mårten..


Kommentarer
Postat av: Sektledaren

Åh så vckert skrivet, en så fin julsaga.

Oj deva visst jag som skrev den ..

2009-12-23 @ 00:18:59
Postat av: Syster

Mycket bra gjort

2009-12-23 @ 02:34:39
Postat av: Anonym

Sektledaren beordrar er andra Utvalda att uppdatera! det är mårtens önskan

2009-12-23 @ 13:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0