Heliga ord från Sektledaren

Var hälsad. Detta äro ett par heliga ord som skrivits av Sektledaren. Läs dem varsamt, lev efter dem. Det äro allt jag gillar och ogillar.

Gillar:


Mårten
- behöver jag ens säga något mer än så? Mårten Herren är ljuset och mittpunkten i mitt liv. Jag lever för att dyrka och serva honom och utföra hans order.

Raka får -
en än gång: måste jag ens förtälja något mer? Att raka får är en skön, upphetsande sysselsättning som man sannerligen icke kan få nog av. Varje kväll tänker jag på de arma fåren som borde rakas. Mitt mål i livet är att raka alla får i Sverige.

Raka Snigelhackaren ty hon varit olydig -
detta händer ofta. Tror att mina andra två systrar kan instämma i detta också? Snigelhackaren äro ett syndens barn. Idag utförde vi en ritual på henne, vi drev ondskan ur henne och rakade henne trefaldigt. Till slut låg hon på golvet, kraftlös och som det arma barnet hon äro. Vi blev sannerligen mycket oroliga när hon grät, ty orden hon sade var smärtsamma. "Mårten har lämnat mig" sade hon. Det var ett hemskt ögonblick för Den Heliga Sekten. Men tillslut lyckades vi överföra kraft och styrka och Mårten in i Snigelhackaren. Vi hoppas på en förbättring i framtiden, ta till dig min hackande vän!

Raka kossor så de blir blodiga
- mm, det äro en skön känsla. Rakapparaten i min hand, blodstänk i mitt ansikte, ko-håren vid mina fötter..

Sjunga nationalsången med mina systrar -
att sjunga och stampa med stolthet äro det bästa som finns (näst efter att raka får och dyrka Herren). Mina ögon tåras bara jag tänker på den fina sången vi sjöng idag när vi skulle rena Snigelhackaren..

Fårkappor
- de är snygga, sköna och håller dig varm hela vintern!

Att rida på får och att åka fårsläde
- det bästa sättet att transportera dig var du än vill.

Den Heliga E -
hon varo Mårtens förfäde och hon skall föralltid finnas i våra hjärtan, som ett minne av en sannerligen helig flicka som hyste kärlek för en viss rödhårig varelse.

Den Busiga's väst som nu finns i din butik
- sannerligen vackra bilder från sin färd till staden har Den Busiga lagt upp i det förra inlägget. Mina ögon tårades när jag såg det.


Ogillar (starkt!):


Att raka lamm!
Jag vet att några av mina systrar gör detta men jag anser det vara en skam. De rena, oskuldsfulla små lammen skall icke rakas tills de är fullvuxna, ty de har en lätt tendens att börja blöda om man rakar dem i ung ålder.

Getfar
- den dåren, när han vaktade våra får lyckades de arma fåren smita. Han äro en skammens avkomma. Stackars de små fåren. Jag har fortfarande icke förlåtit denna synd.


Som ni ser finns det fler bra saker än dåliga. Vilket betyder att Den Heliga Sekten är något underbart. Gå med nu.

Var hälsad..


Kommentarer
Postat av: Den busiga

du icke gilla att raka lamm? Ändå åt du glatt lamm grytan jag lagade till dig och systrarna förra söndagen. Denna var av två lamm jag rakat vid gryningen.



var hälsad..

2010-02-13 @ 12:34:57
URL: http://denheligasekten.blogg.se/
Postat av: Bellezza

älskar din blogg riktigt bra :)

kom gärna in och börja läs min också:)

Kram

2010-02-13 @ 20:33:25
URL: http://bellezzaofsweden.blogg.se/
Postat av: älg jägaren

er sekt talar verkligen till mig, finns det någon plats för mig i mårten och era hjärtan.



var hälsad..

2010-02-16 @ 18:14:45
Postat av: Syster

Det finns alltid plats i Mårtens hjärta. Ty du skall lära dig att vi icke jagar älgar därför är ditt namn ytterst opassande.



Vill du bli medlem i den heliga sekten skall du raka 23 får i gryningen. Sedan skall du rida på den fetaste baggen genom snön iklädd en fårkappa. När du gjort detta kan du höra av dig igen



Var hälsad..

2010-02-16 @ 21:26:17
URL: http://denheligasekten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0