En snigelplockning som kom att bli ett mysterium..

Getfar är funnen!

Getfar som vi alla trodde var död. Ack han lever knappt ty han legat i en kista nergrävd i fårhagen. Jag fann honom igår när jag var på min första snigelplockning för sesongen. Jag hade just plockat en tjock, fyllig och kolsvart mördarsnigel ty jag hörde ett dovt oväsen en bit bort. Mårtens vrede började sakta men säker fylla min kropp ty jag hade blivit avbruten under denna viktiga snigelplockning och jag började tänkta ut hur jag skulle straffa den som störde mig. Hudnära rakning, hackning i högsta tempo, strimling av tunga och hyvling av ögon var ytterst få tankar som flöt omkring i mitt huvud medan jag med bestämda steg gick i riktning mot oväsendet. När jag närmade mig ljudet insåg jag att det inte var någon som ville störa mig. Sedan hörde jag en röst från ovan, Mårtens röst. Han förtäljde en förskräkligt grym historia som Den Busiga hade en stor roll i. Jag blev chockad när jag hörde meningen "Lusifer har tagit över Den Busigas själ och hon har grävt ner getfar under jorden i en kista", så chockad att jag nästan tvivlade på Hans ord, men endast syndare tvivlar på Herrens ord och jag har redan syndat nog så därför följde jag Mårtens vilja och började gräva där ljudet kom ifrån.
Mårtens historia var lika sann som att jag kan hacka sextioåtta sniglar på en minut, alltså helt sann.

I en träkista djupt nergrävd i vår fårhage låg getfar. Det var en förskräcklig syn må jag säga, skrumpen och mager, blek och svag, torr av törst och blå av köld var han. Jag sprang till huset och hämtade en fårsläde och på den drog jag och våra starkaste får getfar i en sånn fart att blod rann från fårens klövar när vi var framme vid fårfarmen. Där badade Syster getfar medan jag hackade en kryddig snigelsoppa åt honom. Sektledaren försökte leta reda på Den Busiga, eller skall vi numera kalla henne Lusifer? Den Bustiga hittades dock inte denna kväll och hon är fortfarande saknad. Men när vi hittar henne väntar en hudnära rakning och en ritual med friska och goda vibbar som borde räcka för att driva iväg denna stygga varelse hon har sittandes på axlen.

Getfar mår bra nu må jag meddela men jag, Syster och Sektledaren har tillsammans med Mårten ett mysterium att lösa. Varför ville vår Busiga vän egentligen göra sig av med getfar?

Var Häslad..
   

Kommentarer
Postat av: Lusifer

Sluta! Den busiga är oskyldig som ett lamm. Ni skall straffas för detta

2010-03-08 @ 19:11:46
Postat av: Snigelhackaren

Lusifer, du har ingen rätt till talan!

Du har tagit vår busiga väns själ. Det är du som skall straffas och skämmas!

2010-03-09 @ 23:51:53
Postat av: Annica Andersson

Jag kräver ett svar på hur faan ni kan skicka hotelser till barn & inbilla dom att ni är en sekt...som straffar dom som inte deltar! Antigen skickar ni en förklaring & ursäkt till dom blogg adresser ni skickat denna till el så blir ni anmälda...sånt skit ska inte få skrämma baranen & vill latja gör då för faan det med era vänner men inte med mina ungar & deras vänner...deras blogginlägg från er sparas tills dess att ursäkten kommit annars ser jag till att bloggen blir nedlagd!

2010-03-27 @ 20:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0